مروارید حجاب
نوشته شده در تاريخ شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, توسط فاطمه |

به نام خدا



صراط مستقيم باريك است. كمى از اين طرف برويم پرت مى‏شويم، كمى از آن طرف برويم هم پرت مى‏شويم. اندكى به نام عفت و عصمت و پاكى، زن را به گوشه صندوقخانه‏ها بكشانيم پرت شده‏ايم، يك ذره به نام دخالت خانم‌ها در اجتماعات و فعاليت‌ها حريم را بشكنيم نيز از آن طرف افتاده‏ايم.

شركت در اجتماعات ملازم با اختلاط نيست. شركت، ملازم با نوعى التذاذ جنسى از يكديگر بردن نيست. پيغمبر اكرم در مسجد مدينه، زن‌ها را اجازه مى‏داد مى‏آمدند، مردها را هم اجازه مى‏داد مى‏آمدند. زنها را منع نكرد. ولى يك دفعه فرمود: اى كاش ما براى خانم‌ها درِ ديگرى از مسجد باز كنيم(دلش نمى‏خواست كه زن‌ها و مردها از يك در داخل و خارج شوند؛ به يكديگر تنه مى‏زنند، فساد از همين جا پيدا مى‏شود) كه بعد«باب النساء» را ساختند و الان هم در همان محل در مسجد مدينه درى هست به نام«باب النساء» كه مخصوص زن‌هاست. زن‌ها و مردها مى ‌آمدند در مسجد پيغمبر پاى وعظ پيغمبر مى‏نشستند، وقتى كه خارج مى‏شدند چون كوچه‏هاى مدينه تنگ بود ازدحام جمعيت مى‏شد، زن و مرد با يكديگر مخلوط مى‏شدند، مردِ جوان بود زن جوان بود، احياناً به يكديگر تنه مى‏زدند. فرمود:

بهتر اين است كه زن‌ها از كنار حركت كنند، مردها از وسط. پيغمبر اكرم خوش نذاشت كه اين حركت به صورت اختلاط باشد. منطق صحيح همين است.

کتاب آینده‌ی انقلاب اسلامی، شهید مرتضی مطهّری

 

 



نظرات شما عزیزان:

شاهرخ
ساعت16:38---19 اسفند 1391
سلام دوست عزیز.
عالی بود.
از شما دعوت میکنم به وبلاگ منم سر بزنی.
خوشحال میشم نظرتو بدونم.
موفق باشی


arash
ساعت16:40---6 اسفند 1391


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.
script language=